Станіслав Людкевич і Галина Левицька: на життєвих і творчих перехрестях

Станіслав Людкевич і Галина Левицька: на життєвих і творчих перехрестях
Станіслав Людкевич і Галина Левицька: на життєвих і творчих перехрестях
Продовжуючи цикл лекцій, присвячених постатям з оточення С. Людкевича, запрошуємо усіх бажаючих у четвер, 20 липня 2023 р. о 12 годині на лекцію старшого наукового співробітника музею Якима Горака, присвячену Галині (Олені) Львівні Левицькій-Крушельницькій (1901 – 1949) – українській піаністці, фортепіанному педагогові, музичному критикові, дружині поета, графіка, мистецтвознавця Івана Крушельницького.
Контакти піаністки з Людкевичем почалися, коли Г. Левицька 1926 р. очолила Вищий музичний інститут у Стрию. Хоч концертувала вона ще з років навчання у Відні, у Львові вперше виступила на концерті до 100-річчя смерті Л. Бетовена, рецензію на який написав С. Людкевич. Саме на той час (1926-1938) припадають їхні епістолярні контакти, які посилюються з приходом Г. Левицької на роботу у львівський інститут, обрання її членом Музичного товариства ім. М. Лисенка. Незважаючи на тяжкі обставини життя початку 30-х р. Г. Левицька, багато концертує, стає членом «Союзу Українських Професійних Музик», продовжує очолювати стрийську філію інституту. Як піаністка, вона творчо співпрацює з галицькими тогочасними композиторами, здійснює низку світових прем’єр їх фортепіанних творів, популяризує модерну фортепіанну музику в т.ч. творів українських наддніпрянських композиторів, проводить власні тематичні цикли концертів, виступає як музичний критик, як піаніст в складі камерних ансамблів (відоме тріо сестер Левицьких), як концертмейстер співаків. С. Людкевич рецензує окремі концерти за участі Г. Левицької. Творів С. Людкевича у репертуарі піаністки нема. У роки німецької окупації (1943) відгукнулася на виконання кантати-симфонії С. Людкевича «Кавказ» опублікованою статтею про твір. Згодом виїхала у Штудгарт і повернулася до Львова 1945 р. У радянський час працювала педагогом на фортепіанній кафедрі у Львівській державній консерваторії ім. М. Лисенка, а водночас очолювала Консерваторійну музичну школи про консерваторії, де теж розвинула всебічну виконавську і педагогічну діяльність.